Сторінка 1 з 3
Головне завдання, над яким працює колектив закладу, - надання якісної початкової освіти учням молодшого шкільного віку
Методична проблема школи:
" Формування ключових компетентностей молодших школярів в умовах впровадження нового Державного стандарту загальної початкової освіти"
План шкільного методоб’єднання початкових класів
на 2023/2024 навчальний рік
У 2023/2024 навчальному році педагогічні працівники школи будуть працювати над методичною проблемою "Реалізація багатокомпонентного змісту початкової освіти в умовах становлення Нової української школи".
Робта педагогічного колективу впродовж навчального року буде спрямована на виконання пріоритетних напрямків методичної діяльності:
впровадження Державного стандарту загальної початкової освіти;
- впровадження інноваційних педагогічних технологій;
- здійснення навчально-методичного забезпечення викладання предметів;
- опрацювання сучасної законодавчої бази шкільної освіти;
- дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти;
- удосконалення системи виховної роботи;
- вдосконалення системи внутрішкільного моніторингу якості освіти;
- проведення організаційно-методичних заходів, спрямованих на впровадження прогресивних методик всебічного розвитку дитини, зокрема організацію ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних і Всеукраїнських конкурсів та олімпіад;
- вивчення і узагальнення педагогічного досвіду;
- аналіз результатів навчально-виховного процесу;
- введення в освітній процес комп’ютерно-орієнтованих технологій, інструментів дистанційного навчання, з метою удосконалення усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
педагогічна рада;
- методична оперативна нарада;
- методичне об’єднання;
- психолого-педагогічні семінари;
- психолого-педагогічні тренінги;
- круглі столи;
- науково-практичні конференції;
- педагогічні виставки;
- педагогічні читання ;
Індивідуальні форми роботи:
методичні консультації;
- співбесіди;
- наставництво;
- робота над методичною темою;
- атестація;
- безперервне підвищення кваліфікації педагогів ;
- творчі звіти;
- самоосвіта вчителів;
- участь у професійних конкурсах;
- аналіз уроків.
Організація роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів
За змістом робота МО спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики, педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота, яка поєднує в собі колективні та індивідуальні форми.
В роботі методичного об’єднання приділяється велика увага наступним питанням:
вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
- планування роботи на навчальний рік;
- обговорення навчальних програм;
- заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
- методична допомога молодим вчителям;
- підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
- індивідуальна робота з обдарованими та здібними дітьми з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів;
- обговорення та підведення підсумків методичної роботи МО за І семестр, за ІІ семестр, за навчальний рік;
- затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних та конкурсних завдань;
- аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад та тематичного оцінювання;
- стан позакласної роботи з предметів;
- огляд новинок методичної літератури.
Засідання 1
Тема: Організаційне засідання ШМО вчителів початкових класів на 2023/2024н.р.
Форма проведення: педагогічне коло
Мета:- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2022/2023 н. р. та затвердити план роботи на 2022/2023н.р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку-2022;проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
№ з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальний
|
Відмітка про виконання
|
1
|
Звіт «Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за минулий навчальний рік».
|
Серпень
|
Шелест Т.В.
|
|
2
|
Доповідь «Коригування та затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2022-2023 навчальний рік».
|
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
3
|
Обговорення методичних рекомендацій “Особливості освітнього процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2022 – 20223 н.р.”
Календарне планування в початкових класах.
|
|
Сонько О.П.
|
|
4
|
Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації.
|
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
5
|
Експрес-огляд «Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку».
|
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
6
|
Аналіз конкретних ситуацій «Як створити безпечні умови у школі й підготувати навчальний рік в умовах військового стану – рекомендації МОН».
|
|
Члени МО
|
|
7
|
Обговорення «Психологопедагогічний супровід освітнього процесу».
|
|
Горбаченко С.М.
|
|
Засідання 2
Тема: Дистанційний та змішаний формати навчання
Форма проведення: Педагогічні гостини
Мета:
- розширити знання педагогів про дистанційний та змішаний формати навчання;
- підвищити професійну компетентність учителів;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення.
№ з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальний
|
Відмітка
про виконання
|
1.
|
Практично-методичний практикум «Електронні освітні ресурси для Нової української школи».
|
Вересень
|
Яковенко О.В.
|
|
2.
|
Методичний лекторій «Форми та методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання та змішаного форматів навчання»
|
голова м/о
|
|
3.
|
Практичне заняття «Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання ».
|
члени м/о
|
|
4.
|
Виступ «Домашні завдання та уроки онлайн — нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням».
|
Савченко Н.О.
|
|
5.
|
Розроблення пам’ятки «Навчаю дистанційно!»
|
члени м/о
|
|
Засідання 3
Тема: Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня
Форма проведення: Педагогічні гостини
- розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ;
- підвищити професійну компетентність учителів;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення.
№ з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальний
|
Відмітка про виконання
|
1.
|
Педагогічна скарбничка «Новітні підходи в навчанні наймолодших здобувачів освіти»
«
|
жовтень
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
2.
|
Обмін досвідом «Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності першокласників».
|
|
СавченкоН.В.
СтавицькаЮ.В.
|
|
3.
|
Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів НУШ.
|
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
4.
|
Обговорення за круглим столом
«Посилення національно-патріотичного виховання в умовах війни».
|
|
Чорна Л.А
Шелест Т.В,.
|
|
Засідання 4
Тема: Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху НУШ.
Форма проведення: методичні посиденьки
Мета: вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в математичній освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
№
з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальні
|
Відмітка про виконання
|
1.
|
Колективний підхід
«Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у математичній освітній галузі».
|
грудень
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
2.
|
Майстер-клас “Я це роблю так Щоденні 3”
|
|
ЯковенкоО.В.
|
|
3.
|
Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів
|
|
Члени МО
|
|
4.
|
Обговорення за круглим столом
«Підсумки результатів навчально – виховного процесу за І семестр».
|
|
Члени МО
|
|
Засідання 5
Тема: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Державна підсумкова атестація.
Форма проведення: педагогічні гостини.
Мета: ознайомитися з вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку; обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах; поділитися досвідом з нестандартних форм навчання НУШ.
№ з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальний
|
Відмітка про виконання
|
1.
|
Обмін досвідом «Сучасний урок – виклик сьогодення»
|
лютий
|
Савченко Н.О,
|
|
2.
|
Обговорення «Цікавинки з методичної скарбниці».
|
|
СтавицькаЮ.В.
|
|
3.
|
Круглий стіл «Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі».
|
|
Сонько О.П,
|
|
4.
|
Досвід роботи «Нестандартні форми навчання Нової української школи».
|
|
Члени МО
|
|
Засідання 6
Тема:
Підсумки роботи ШМО вчителів початкових класів за 2023/2024 навчальний рік
Форма проведення: методичний марафон
Мета: підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2022-2023 навчальний рік; заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи МО на наступний навчальний рік.
№ з/п
|
Захід
|
Термін
|
Відповідальний
|
Відмтка про виконання
|
1.
|
Панорама методичних досягнень «Підбиття підсумків роботи ШМО вчителів початкових класів за 2022-2023 навчальний рік»
|
травень
|
Дьохтяр Л.П.
|
|
2.
|
Методичний брейн-ринг «Про порядок закінчення навчального року»
|
|
Сонько О.П.
|
|
3.
|
Обговорення досягнень «Аналіз результатів діагносту вальних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів»
|
|
Сонько О.П.
|
|